Wij vinden
jouw nieuwe klanten

Via social media

Adverteren op social

Het gebruik van social media neemt nog steeds ieder jaar toe. Vrijwel iedereen in Nederland heeft een Facebookpagina, maar ook platformen als Instagram en Snapchat trekken meer gebruikers. Ook het adverteren op Social Media wordt steeds populairder. Niet zo vreemd, want deze kanalen zijn erg geschikt om specifieke doelgroepen te bereiken en zo nieuwe klanten te vinden.

Dit smaakt naar meer

Adverteren via Facebook

Facebook is het grootste social media platform; bijna iedere Nederlander heeft een Facebook-account en velen, van jong tot oud, maken actief gebruik van het platform. Hierdoor is Facebook een erg interessant kanaal voor adverteerders. Bovendien wordt adverteren steeds belangrijker omdat het bereik van gewone berichten steeds kleiner wordt. Wil je dus zeker weten dat jouw boodschap de juiste doelgroep bereikt, dan is Facebook-adverteren een goede optie.

De meest gebruikte manier van Facebook-adverteren is het betaald doorplaatsen van posts. Een post bestaat uit tekst en afbeelding of video. Met Facebook kun je zeer goed jouw gewenste doelgroep bereiken door te targeten op interesses, leeftijd, locatie of demografie. De kosten zijn bovendien relatief laag.

Adverteren op Instagram

Instagram is van alle sociale platformen de grootste stijger als het om het aantal gebruikers gaat en heeft na Facebook de meeste dagelijkse gebruikers. Vooral jongeren zijn actief op Instagram, dus zit hier jouw doelgroep dan kun je zeker overwegen Instagram in te zetten. Door te targeten op interesses, onderwerpen, leeftijd, locatie of demografie kun je de gewenste doelgroepen gericht bereiken.

Adverteren op YouTube

YouTube is het meest gebruikte videoplatform ter wereld. Maar dat niet alleen: het is na Google ook de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Kortom: het is een platform waarop je zeker jouw doelgroep kan vinden. Je kan op YouTube adverteren met banners, maar het wordt natuurlijk vooral gebruikt voor video-advertenties. Het grote voordeel van een videoadvertentie is dat het vaak sprekender is dan een banner- of tekstadvertentie. De targetingmogelijkheden zijn geavanceerd: je kan specifieke video’s en YouTube-kanalen targeten, maar ook op basis van interesses, onderwerpen en keywords jouw doelgroep bereiken.

Dit smaakt naar meer

Vrijblijvend kennis maken?

Laat je telefoonnummer achter, Simon belt je binnen 24 uur terug.

Contact

Tegenwoordig zijn wij allemaal overal online en dus is een reactietijd van meer dan een dag wat ons betreft belachelijk. Wij garanderen altijd een reactie binnen een etmaal, ook op weekenddagen.

Ps. Lukt het ons niet? Dan doneren we 25 euro aan een goed doel naar keuze!

Simon Albers Icon

Oprichter

  • Iconsimon@opklopper.nl
  • Icon06 13 67 28 05

Laat je gegevens achter

LockJe data wordt veilig verzonden.